reklama

Môj cyklistický Dunaj, od prameňov po - zatiaľ po Bratislavu.

Odjakživa som túžil prejsť celý Dunaj, vlastnými silami, od prameňa po deltu, v člne alebo na bicykli. A keďže mám bicykel, začal som takto. Prvú časť už mám za sebou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Úsek Passau - Bratislava je klasika bratislavských cykloturistov a (poviem, čo som mal nechať na záver) je to najkrajší cykloúsek z celého Dunaja. Asfaltové cyklotrasy, príroda, výhľady miestami až gýčové, gasthausy a gasthofy.

Pohľad z cyklotrasy pri Schlögener Schlinge.
Pohľad z cyklotrasy pri Schlögener Schlinge. 

Keď to človek prejde viackrát, tam aj späť, po oboch brehoch - tak zatúži vidieť, čo je ďalej? Kde to začína? A tak som začal plánovať výlet ku - a od prameňov Dunaja.

Prvý pokus

Obrázok blogu

v lete 2009. Cítil som sa mladý (iba krátko po päťdesiatke), zdravý (ešte pred záchvatom mŕtvice), takže plán bol ambiciózny: Trasa Bratislava - pramene - Bratislava.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No, skončil som ešte pred Viedňou. Dunaj bol rozvodnený, zapadol som do blata pri Schönau a stratil všetko nadšenie.

Druhý pokus

bol o dva roky a to som chcel prepojiť dve slávne európske rieky - Rýn a Dunaj. Začiatok bol super - bicyklový rodinný výlet s Katkou a Dadou z Bregenz okolo Bodensee a popri Rýne. Pri Schaffhausenskom vodopáde sme sa rozdelili, pokračoval som po Rýne do Bazileja a Štrasburgu a potom už smer Čierny les. Plán bol vyšliapať / vytlačiť ku prameňom, a potom už len z kopca až do Bratislavy.

Rozpršalo sa tak, že vyzeralo, že nikdy neprestane. Keď som videl tie chmáry a búrky nad Čiernym lesom, pochopil som, že ani tentoraz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Do tretice všetko dobré

(to už bol rok 2012.) Konečne som prestal blbnúť, odviezol som sa vlakom do Čierneho lesa (stanica Sankt Georgen im Schwarzwald) a mohol som začať hľadať pramene. Dunaj totiž vzniká sútokom prítokov Brigach a Breg a prameňa v Donaueschingene.

Prameň Brigachu pokladali starí Rimania za prameň Dunaja:

Prameň Bregu sa nachádza 100 m od európskeho vodného predelu Severného a Čierneho mora. Odtiaľto po deltu (podľa bronzovej tabuľky pri prameni) má Dunaj dĺžku 2888 km.

Takže teraz z kopca, popri Bregu, smer Donaueschingen.
Takže teraz z kopca, popri Bregu, smer Donaueschingen. 
Tretí prameň Dunaja, studňa v meste Donaueschingen.
Tretí prameň Dunaja, studňa v meste Donaueschingen. 
Tu už sa to volá Dunaj, ale veľkosť mu ešte chýba.
Tu už sa to volá Dunaj, ale veľkosť mu ešte chýba. 
Krajina pri hornom Dunaji je krásna, skoro ako na Slovensku.
Krajina pri hornom Dunaji je krásna, skoro ako na Slovensku.  
Niekde pripomína Súľovské skaly.
Niekde pripomína Súľovské skaly. 
Až na tie cyklotrasy (nemyslím slovenské, ale rakúske). V Nemecku (a Švajčiarsku) aj popri riekach ako Rýn a Dunaj sú na mnohých úsekoch prírodné, čo v daždi a po ňom nie je veľmi príjemné.
Až na tie cyklotrasy (nemyslím slovenské, ale rakúske). V Nemecku (a Švajčiarsku) aj popri riekach ako Rýn a Dunaj sú na mnohých úsekoch prírodné, čo v daždi a po ňom nie je veľmi príjemné. 
V Tuttlingene. K delte ostáva ešte dosť veľa...
V Tuttlingene. K delte ostáva ešte dosť veľa... 
V Ulme je už Dunaj trochu väčší a našiel som tu aj správny smer do Bratislavy.
V Ulme je už Dunaj trochu väčší a našiel som tu aj správny smer do Bratislavy. 
Kdesi pred Regensburgom, smerovka Passau znamená už skoro domov.
Kdesi pred Regensburgom, smerovka Passau znamená už skoro domov. 
A tu je už posledné nocovanie - priamo na cyklotrase pri Tullne.
A tu je už posledné nocovanie - priamo na cyklotrase pri Tullne. 
Príchodom na rodné sídlisko končí romantika výletu.
Príchodom na rodné sídlisko končí romantika výletu. 

Tak, prvú časť Dunaja mám za sebou. Celkovo vyše 1000 km, 6 dní. Celá trasa je tu:

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=z20WdqsWFTTk.kb5rkvlxzwcE&usp=sharing

Michal Jančina

Michal Jančina

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Amatér, čiže ten, kto má rád. Mám rád kopu vecí, napríklad cykloturistiku, históriu, námorné lode, a voľakedy som mal veľmi rád aj knihy.Teraz som im neverný s čítačkou Kindle. Zoznam autorových rubrík:  I, myself and meNezaradenéKresťanské okienko

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu